Nyårshelgen

Gott nytt till er alla så här i efterhand.

Hoppas ni hade en lika bra nhyårsafton som jag hade. Det blev en resa jag sent kommer glömma. ;) Vi hade lite oflyt på vägen men som kanske nu i efterhand gjorde resan bara mer minnesvärd.

Hur som helst så började vår tripp till New york i fredags morse med att Anna vaknar upp och får ryggskott. Vilken timing! Därefter begav vi oss mot flygplatsen för att kunna lösa biljettproblemet, dvs att vi inte hade några platser. När vi kommer till gaten ropar en av flygvärdarna upp våra namn. Hon har våra biljetter och inte bara ddet vi fick åka första klass! :D Frukost och benutrymme på planet tackar man ju inte direkt nej till. Så helgen började fantastiskt bra, sen gick det tyvärr utför.

Vi hade näligen på grund av lite missförstånd inte skrivit ut några papper på hotellet och vår shuttle bus till hotellet utan bara flygplans papper. Så vi hade inget papper på att vi hade betalt för transport till hotellet. Men tack och lov hjälpte en snäll kille oss att lösa problemet genom att ta reda på vilket hotell vi skulle till och vilken shuttle som skulle plocka upp oss. yes tänkte vi, allt löste sig jätte bra.

Chauffören som en galning och kör folk till fel hotell och inte nog med de så lyckas han få punktering på bilen. De mest irriterande var att chauffören bara skratta åt de och försökte inte lösa problemet. De andra männsikorna i vår buss hade inte så långt till sina hotell så de tog taxi eller gick. Men vi hade ne bra bit kvar så det var vi och två spansk/portugis-talande som stog och väntade på att chauffören som också pratde samma språk skulle lösa problemet. istället för att prata så att jag och Anna också skulle förstyå vad som hände så prata han på deras språk så vi hade ingen aning om vad som hände. Vi bad han prata engelska istället men då sa han bara vänta lite och så skratta han. Verkligen jätte nonchalant. Efter en stunds väntande sa chuffören åt oss att gå och ställa oss vid ett hörn och vänta på en annan buss som skulle komma och plocka upp oss. men givetvis kom det aldrig någon annan buss. Men tillslut råkade en annan buss åka förbi och vår chaufför frågade om inte han kunde ta oss också. Den här killen var mycket trevligare änm den förra. I alla fall till en början… när han frågade oss vart vi skulle så visste han inte vart det var så han ville ha nummret till hotellet vilket vi inte hade. Så vi förklarde för honom att vi inte hade några papper alls på varken hotell eller shuttle. Då vände han heltplötsligt och blev jätte otrevlig och börja skrika om att han inte kunde få betalt utan det pappret. Han började läxa upp oss och kalla oss för dumma söta blonda tjejer som tror att allt löser sig av sig själv och att vi måste ta anvsar speciellt när man är New York. .Han började bli riktigt otrevlig och det var obehagligt att sitta i hans bil. Så när han släppte av de spanska-talande paret var det bara vi kvar i bilen. Han sa att han tänker inte lämna bilen förän han har fått betalt. Så först sa vi att vi skulle springa in till hotellet och skriva ut pappret åt han men eftersom han började bli helt knäpp så bestämde vi att vi betalr och skiter i det jävla pappret. Vi ville inte ha något mer med den killen att göra.

Men vi kom tillslut fram helskinade till hotellet efter omtyullande och lång dag. Usch man borde inte se på film för både jag och Anna satt och målade upp skräcksenarior om vad som hade kunnat hända i den bilen. Han hade kunnat köra oss vart som helst efter att han släppt av de andra. Det fanns ju ingen som viste att vi var i den bilen… Men men tack och lov kom vi fram dock hade vi gått miste om nästan hela fredagen eftersom  det tog så långtid att komma fram till hotellet men som till vår glädje var väldigt fint och alla var jätte trevliga. :)

Senare på kvällen åt vi först middag på hotell restaurnagen som var sådär gott och sedan drog vill till webster hall där vi skulle fira nyår. Det tog sitt lilla tag att hitta dit. haha det var kul för när vi kom dit så låg cluben på en liten gata och där inne stod massa mörka killar med svarta ksotymer och bling bling. Så i full panik säger jag till Anna att hit kan vi inte gå det är ju massa gangster killar här. Åter igen målade man uppa alla scenarior som man sett på tv. Men anna bara skratta och sa att det är ju vakterna. vakterna hade bara klätt upp sig lite xtra fint inför nyår.

Väl inne på cluben så var det lite lamt till en början men framåt tolvslaget blev det jätte roligt. lite väl mycket folk dock man höll ju på att trängas ihjäl. speciellt på vägen ut då alla männsikor skulle ut samtidgt. folk kom både från höger och vänster och alla skulle ut. usch det var riktigt obehagliht man kunde inte komma någonstans utan satt fast i folkmassa. Som tur var så trilla man inte annars vet man inte hur de hade kunnat sluta.

på lördags morgon hade beställde vi upp frukost till rummet. Men frukosten kom aldrig så  i ringde ner till restarangen och det visade sig att ingen hade hämtat vår beställning. Tillslut kom den dock och den var väldigt god men för mycket dock och i efter hand insåg vi hur mycket vi hade betalt för den. Det är så jobbigt för dollarn låter så lite så man tänker att det inte var så mycket. Kommer inte ih¨åg summan nu men på tok för mycket var det i alla fall.

Sedan åkte vi till new york city och shoppade och kollade runt på allt vi ville se. på kvällen åkte  vi till empire state building och gick på skywalk och sedan åkte vi upp på den 86 våningen och kollade ut över New York. Det var otroligt vackert!

Därefter tog vi en taxi hem och packade våra saker och sedan gick vi ner mot hamnen där vi bor för att få en skymt av frihetsgudinnan. Typiskt att i inte insåg att hon bara var tre gatorn ner från vårt hotell tidigare. annars hade vi kunnat ta färgan över och kunnatr se henne på nära håll. Men antar att det duger så här med nu har jag i alla fall sett statyn till skillnad mot kursen då vi också åkte dit för att se henne men vi v ar så långt bort så vi kunde inte ens se en skymt av henne.

Därefter drog vi förbi mc donken och köpte med lite mat till rummet för att sedan få ett parv timmars sömn innan det var dags att åka hem igen. På fölygplatsen hade vi givetvis ännu mer problem och vi kunde inte checka in och fick stå i en super lång kö i hundra år för att få hjälp. Idoit system har de på de amerikanska flyplatserna preis som en del flyplater i europa. Vi i sverige har allt bra flygplatser.

Så idag har jag bara vilat upp mig inför den kommande arbetsveckan. Nu ska jag se änglagården den Andra sommaren och sedan sova.

Godnatt!

Oj vad jag stavar dåligt idag, orkar inte rätta det nu utan gör det kanske en annan dag. Nu har ni hört en kortversion om vårat nyårsäventyr i alla fall.